Hakukoneoptimointi (SEO) on varma keino lisätä laadukasta ja relevanttia liikennettä sivustollesi

Välillä näkee väitettävän, että kaikki hakukoneoptimointi on Google hakutulosten manipulointia. Econometrics Finland pitäytyy hakukoneoptimoinnissa kuitenkin vain hakukoneiden kuten Google itsensä suosittelemiin ja sallimiin keinoihin parantaa sivustojen hakukonenäkyvyyttä ja sijoituksia hakukoneiden tuloksissa valituilla avainsanoilla. Hakukoneoptimoinnista jopa 80-90 % on nykyisin laadukkaan sisällön tuottamista, sekä sen saattamista hakukoneystävälliseksi, eli sen huolehtimista, että hakukoneet löytävät sivun ja nostavat hakutuloksen mahdollisimman korkealle rankingissään. Tähän vaikuttavat kuitenkin myös sivuston ulkopuoliset tekijät, joiden lähtötilanne on helppo dokumentoida ja lähteä sitä systemaattisesti parantamaan. Näissäkin pitäydymme vain ”white hat” -ratkaisuihin, emmekä lähde lupaamaan pikavoittoja ja ykkössijoja pikavippi-sanoilla, kuten alan villit pelurit.

Oikein ja sallituin keinoin tehtynä hakukoneoptimointi on edelleen tehokas pitkäjänteinen tapa saavuttaa laadukasta ilmaista lisäliikennettä hakukoneiden kautta, ja ennen muuta lisäkauppaa tai -liidejä verkosta juuri niillä avainsanoilla, jotka ovat asiakkaan liiketoiminnalle keskeisiä. Hakukoneoptimointi on erittäin helposti mitattavaa ja tuloksia tuottavaa toimintaa, sillä kaikki optimoinnin avainluvut on helppo mitata, ja kuukausittain seurata ja raportoida saavutetut tulokset, verkkokaupan osalta myös euroihin asti.

Teemme sivustollesi ilmaisen lähtötilanteen analyysin, ja tarjoamme takuuvarman optimointiprojektin joko kertaprojektina tai jatkuvana prosessina, joka on suositeltava etenkin isoille verkkokaupoille ja yrityksille, joiden tuotteet ja palvelut muuttuvat jatkuvasti ja kausittain (esimerkiksi matkailuala).

Mistä haluaisit kuulla lisää? Miten voimme auttaa? Haluatko kuulla referenssejä?